Communicatie & Gedrag

gesprek3

Leidinggevenden noemen slechte communicatie en lastig gedrag vaak als oorzaak van problemen in een organisatie. Met deze cursus verbetert u uw vaardigheden.

We werken allemaal samen met andere mensen. Dat betekent onderling communiceren op alle mogelijke manieren, formele gesprekken voeren en omgaan met eigen en ander gedrag. Wanneer we een aanvraag of opdracht krijgen van een klant of als we een medewerker werk opdragen, dan hebben we te maken met communicatie en gedrag. Als leidinggevende is ons doel in weinig tijd de juiste dingen goed doen.

gedragongewenst

Effectieve communicatie is van groot belang, zodat we goed begrijpen wat de opdracht inhoudt en welke kwaliteit gevraagd wordt. Met efficiënte communicatie bereiken we dat begrip in minder tijd. Mensen vertonen allemaal ander gedrag. Hoe ga ik daar mee om? Waar sta ik zelf? Wat vind ik lastig in het gedrag van anderen en wat kan ik er aan doen? In deze cursus geven wij antwoord op deze vragen.

Leerdoelen
In deze cursus leert u wat er allemaal bij verbale en non-verbale communicatie komt kijken en oefenen we met verschillende gesprekstechnieken. U leert feedback geven op gedrag, gedrag methodisch indelen en herkennen én dat bepaalt gedrag ander gedrag uitlokt. U leert mensen te motiveren en om te gaan met lastige mensen. 

Bestemd voor
Leidinggevenden en medewerkers. 

Algemene inhoud
• Verbale en non-verbale communicatie
• Gesprekstechnieken
• Feedback geven
• Roos van Leary
• Disc
• Motivatie
• Omgaan met lastige medewerkers

Vooropleiding en werkervaring
MBO of gelijkwaardig.